۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

ماهي كوچك من


باز سال نو تا دقايق ديگري نزديك مي شود ...باز روز ها يكي پس از ديگري ورق خوردند
امسال نيز باز بوي عــــــــــــيـــــــــــد نمي آيد
عيد ....سال نو......عيد
همه از تازگي مي گويند ، از بوي خوش شيريني و از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها ..از هفت سين ، از نوروز ، از ماهي كوچك سفره هاشان ..! اما آه
اما چه كسي مي داند كه ماهي كوچك من ديروز مُرد
او را خاك كرده ام بر سر كوچه ي دلتنگي
ماهي مرده ام امروز تنهاي تنهاست
همه سال را نو مي كنند بي آنكه بدانند ماهي ام چه دلتنگ خوابيده براي هميشه
ماهي كوچك من ، ماهي كوچك من ....سال نو امسالت تبريك
اي كاش در سفره ام اين سال تو مي چرخيدي
كاش مي دانستند كه دغدغه ي امسال من با مرگ تو آغاز مي شود ، كاش سفر نمي كردي اين دقايق....بي من
هفت سين امسال را مي چينم
همه را همچون سال هاي گذشته ...تخم مرغ رنگ شده ام را مي گذارم در كنار سفره در پس ُتنگ كوچك َتنگت
اما چيزي در ميان سفره ام خالي است
گويي كسي را در ميان مي خواهم اما فرسنگ ها از من دور است
ماهي كوچك من ...ماهي سرخم...... امروز با آغوشي باز و چشماني گريان خواهان چرخش هايت هستم
ماهي ها هميشه تنهان .....هميشه تنها فرياد بر مي آورند، دهنشونو باز و بسته مي كنن ، اما كسي صداشونو نمي شنونه ، گوي بوسه مي زنند بي باز خواستي از قطرات آبي آب ،گاه گاهي گريه مي كنن اما كسي اشكا شونو نمي بينه
خدا هم ماهي كوچولو هاي قرمز رو فراموش كرده ... رهاشون كرده
فقط به دنيا آوردتشون تا شايد لحظه اي سر سفره ي هفت سينمان، سفره اي كه آرزوي بهترين ها را براي هم داريم چرخي بزنه
ماهي ام چرا چشم هاي كوچكت باز مانده ؟ ؟
چرا شدي شبيه ماهي هاي فريز شده ي ويترين ماهي فروشا كه نگاهشون حسي نداره؟ ؟
ماهي چرا باله هايت تكان نمي خورند؟ از پشت تنگ برايم دست تكان بده ماهي ام
چقدر يخي ماهي ام ! آتيش قلبت كو؟
خوب كه نگاه مي كنم تنها كور سويي از روشني مي بينم مثل كبريتي كه رو به زوال مي ره ... ديگه اخر سوختنشه
اون همه عشق رو به كي بخشيدي ؟ سر سفره ي هفت سين چه كسي چرخ مي زدي كه چنين سردت كرد؟؟
اما یه روزی .... وقتی دیگه نیستي....امروز .. سکوتت فریاده واسه همه .... اندازه اشکایی که ریختی رو مزارت آب میريزم كه بدوني چقدر دوستت دارم
ماهي كوچولوي من نوروزت مبارك
*
پس نوشت‌: مطلب : آرشيو 87 - هر چند خيلي هم بي ربط به حال و هواي الآن نيست .
بانو نوشت: "عــــــــيد و امسال عــــيدي نداريم ، به جاي ....! " >> اين همه شهيد داديم توقع نداريد كه جشن و سور و شادي به پا كنيم!!
عمو مهدي نوشت : جات چقدر خاليه امسال عمو مهدي عزيزم . :(

۱۰ نظر:

  1. نو شدن ؟
    نو شدن از چه ؟
    .
    گاهی انقدر از کهنه هامون می گیم که آدمای نو رو هم کهنه می کنیم !
    .
    .
    صبر ... صبر تا نو شدن ...
    اما نو شدن برای چه ؟
    .
    .
    این روز هام پر شده از خواندن کهنه هایی که در دلت انگار تازه تر از تازه اند ...

    --------------------

    ای ایرانی ، سال نویی داشته باش پر از صبر و امید به پیروزی ...
    باید اثبات کنیم به آیندگانمان که گهگاه شاید حق بر باطل پیروز شود، هر چند که بعید باشد ...

    پاسخحذف
  2. هان ای بهار خسته که از راه های دور
    موج صدا ی پای تو می ایدم به گوش
    وز پشت بیشه های بلورین صبحدم
    رو کرده ای به دامن این شهر بی خروش
    برگرد ای مسافر گمکرده راه خویش
    از نیمه راه خسته و لب تشنه بازگرد
    اینجا میا ... میا ... تو هم افسرده می شوی
    در پنجه ی ستمگر این شامگاه سرد ...
    ssh

    پاسخحذف
  3. نو شدن مهم نیست ، تغییر دادن مهم است

    کامل شدن ، پوشاندن عیب و ایرادها ، دور کردن کدورت ها ، آشتی کردن با دوستان ، یاد کردن فراموش شدگان ، اعتقادات رو محکم کردن(؟) و ...

    پاسخحذف
  4. منم نه نو شدن را خواسته ام نه برای آمدنش رنگ ذوق و شادی به خانه دلم پاشیدم....
    اما آمد ... نو شدن آمد همان طور که غم نیز آمده بود...

    غمت را به باد بهاری بده شاید نفس تازه آن جانت را جلا بخشد...

    سال خوبی روبرات آرزو می کنم

    پاسخحذف
  5. عیدت مبارک بانویِ غمی که من هرگز حسش نکردم.
    تازه شدن نیاز است نه تازگی که بی ربط به گذشته ی
    سختمان باشد،نه تازگی که عزیزانمون رو بابتش فراموش کنیم.
    (یه شاخه گل یاس)

    پاسخحذف
  6. بانووووووووووووووووووو
    من فدای این همه احساس لطیف تو بشم
    که همه چیزو به نحو خوشگلییییییی توصیف می کنییییییییییی :*:*
    عیدتم مبارک :*

    پاسخحذف
  7. واقعا امسال خيلي ها دم عيدي اصلا حس و حال هميشگي عيد رو نداشتن... امسال عيد خيلي متفاوت بود

    پاسخحذف
  8. می دونی سارا ما یه دو سالی هست که دگه ماهی سر سفره هفت سین نمیذاریم چون تحمل مردنشون رو نداریم
    *
    *
    *
    *

    بوی عید میاد ما دلامون غبار گرفته حس نمی کنیم
    والا هوا بهاریه ما اونو زمستون می بینیم ، بنظرم هر سال که میگذره دنیا جای نا امن تری میشه برای زندگی

    پاسخحذف
  9. سلام
    اولین بار است که ازین جا سر میزنم ولی بدون اغراق عالی یافتم موفق باشید. علی

    پاسخحذف